Selasa, 26 Agustus 2014

ör att få en annons

Google har meddelat några Adwords visningsadress bekämpande politik som kan påverka dina kampanjer. Framför allt vill Google visningsadressen att vara exakt samma som din destination url. Du kan inte ha två olika visningsadresser som leder till samma destination url. I grund och botten vill de se till att din när dina besökare klickar på din annons att de landar på samma rot domän som var i den visade adressen. Inte riktigt en stor förändring, säger de att de verkligen vill att du ska följa dessa regler nu, och att du har till den 1 april för att göra de ändringar som behövs för att hålla dina kampanjer igång ärligt.

   Om du bryter mot det nya verkställighets måste du övergången annonserna noga, så det finns inte en stor inverkan på ditt kvalitetsresultat. Ändra visade adresser dina nuvarande annonser kommer att ha en omedelbar effekt på ditt kvalitetsresultat för dessa annonser. När du ändrar visningsadressen kommer annons i kraft blir en ny annons, och kvalitetsresultatet för den gamla annonstext kommer att minska, vilket ger dig en ny kvalitetsresultat. Så vad du bör göra är att skapa annons kloner av dina gamla annonser med en ny regel kompatibel skärm url, och samtidigt låta den gamla annonser visas. Detta gör att de nya annonser för att få en annons historia innan du måste lita på dem. Sen när du har tillräckligt med annons historia, och kvaliteten poäng är bra, pausa dina gamla annonser som bryter mot reglerna. Vid tiden 1 april rullar runt, bör du ha allt under kontroll. Du kan också bara ändra dina nuvarande annonser om de inte är så viktigt eller inte kör mycket volym, och de bör anta sin gamla kvalitetsresultat på relativt kort tid.

     Du ska inte vara rädd för att ändra din annons kopia eftersom du fruktar att förlora kvalitet poäng. Ändra din annons kopia kan resultera i att förbättra kvaliteten poäng av dina sökord på lång sikt som ska sänka dina bud och öka dina vinstmarginaler. Med tanke på att ett sökord kvalitetsresultat påverkas av den genomsnittliga historik över alla annonser relaterade till det, kan du verkligen hjälpa dina bud genom att förbättra din annonstext. Men om du känner att ditt exemplar är vid eller nära perfektion, ändra det kanske inte är nödvändigt, och kvalitetsresultat effekter på kort sikt skulle kunna leda till högre CPC och / eller ad placeringsförändringar. Merparten av tiden, du vill göra ändringar för att kopiera i början av en kampanj och låta annonsen har tid att samla historia. Om din kampanj inte går bra, det finns många faktorer än kopian som förmodligen påverkar dess effektivitet.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar